Back To Top
Podvozky moderních vozů jsou tvořeny řadou komponentů (nápravnice, ložiska, příčná a podélná ramena, tlumiče a pružiny pérování jejich uložení, torzní tyče stabilizátorů, monitorovací senzory apod.) Tyto prvky jsou sestaveny z různých materiálů, jako jsou například kovy, plasty, gumové části. Všechny tyto součásti jsou zkonstruovány tak aby podvozek byl bez nadměrných vůlí a přitom umožňoval pohyb pro změnu směru jízdy, otáčení se pneumatik či kopírování nerovné vozovky.
Všechny tyto části vozu jsou vystaveny nepřízni počasí a nečistotami (voda, posypová sůl, kamínky, teplo, chlad) a samozřejmě vysokému zatížení díky kvalitě našich vozovek.
Pokud náš podvozek ztrácí vlastnosti, které vyžaduje (pevnost díky korozi, pružnost díky ztuhnutí gumových prvků, velkou vůlí opotřebením, tlumícím vlastnostem únikem tlumícího oleje apod.) je nutné tyto části vyměnit za nové. Důvody jsou celkem zřetelné. Bezpečnost, komfort a možné poškození ostatních prvků podvozku.
Uvědomme si, že díky perfektnímu podvozku naše pneumatiky přesně kopírují vozovku a maximalizují schopnost ovládat vozidlo i v krajních situacích a v neposlední řadě šetří naši peněženku minimalizováním nákladů na provoz (opotřebení pneumatik, spotřeba, možné další poškození).